woensdag 18 juni 2008

Ineke op Tenerife 5

ma 9-6-2008

Eindigde mijn vorige verslag nog in mineur, nu ben ik hoopvol gestemd. Pater David heeft mijn brief aan de Protección del Menor y de la Familia in het Spaans vertaald. Dat was de belangrijkste reden waarom de directeur mij niet wilde ontvangen: ze kon mijn (Franse) brief niet lezen.

Ik heb alle zaken overgedragen aan pater David, hem gevraagd mijn 'boodschap' over te brengen aan de groep leken-Fransiscanen die hij komende woensdag begeleidt. Hij zal vooral benadrukken hoe belangrijk het is dat Canarische families zich openstellen voor de opvang van Afrikaanse kinderen. Verder zal hij het eventueel afhandelen met de Protección: de bedoeling is nog steeds dat de Kerk haar verantwoordelijkheid neemt en in samenwerking met de autoriteiten naar een humane oplossing streeft.

Ik heb mijn adres achter gelaten en hoor wel. Nu zit ik op de boot naar Tenerife om daar de Fransiscanen en Fransiscanessen te bezoeken. Tevens wil ik naar dat beruchte kamp hoog in de bergen: Esperanza (!). Over drie dagen begin ik aan mijn terugreis naar Nederland. Allemaal veel liefs van

Ineke

Geen opmerkingen: